torsdag 12 juni 2008

en minuts blackout.




Under en månads tid har jag blivit terroriserad av telias kundservice. De har lyckats ringa mig precis lika olägligt varje gång. Varesig det handlar om att jag står mitt under en konsert, när jag repat klädshow med klassen, klätt studentflaket, står på ett rep eller.. ja ni hajar. Jag har varit helt upptagen varje gång de har ringt, så när de ringde mig dagen innan studenten när vi klädde studentflaket så bad jag de snällt att inte höra av sig på några dagar.

Idag ringde det där förbannade 085-nummret mig igen. Jag låter det gå några signaler för att samla mina krafter, för att sedan svara.
-öh.. a.. det är daniel.
"Aaa hääääj det här från Teliaaaaa".

Nu är det så att Telia hade inte vad som helst att erbjuda mig. De råkade nämligen ha ett superdupermegamultibra superfantastiskt erbjudande just till mig. Smickrande. Erbjudande i detta fallet råkar handla om ett abbonemang där man ringer för skyhöga priser, hög uppkopplingsavgift, höga sms-priser och låga mms-priser.

Där satt jag och slösvarade på allt som kvinnan i luren sade och orkade faktiskt inte bry mig. Men så plötsligt fick jag frågan "är det här någonting som passar dig?"
-Njaeaoaoaoao...
"Ska vi göra en röstinspelning, så att det gäller som ett riktigt kontrakt?"
-Öh.. aaa..?

En minut senare

-Tack för att du valt Telia-superfantastiska(kommer faktiskt inte ihåg vad det hette)-abbonemang, ha en bra kväll!

*klick*

Ungefär här vaknade jag vid liv igen. Vad fan hade hänt? Jag kände att någonting inte riktigt stod rätt till. Hade jag nu blivit fast med det där förbannade abbonemanget? Jag befarade det.
Jag ringer genast upp och kollar upp med dom. Jajjemensan. Jag har valt deras superfantastiska abbonemang.

Är jag ansvarsfull nog att ha ett abbonemang? Nej. Är det någonting som passar mig överhuvudtaget? Nej. Är det någonting som jag nu lyckats bli fast med i ett halvårs tid? Ja.
Jag vågar inte ta tillbaks det nu heller. Nu när dom ringt mig så många gånger så är det nästan inte mer än rätt att dom lyckas snuva mig på ett dåligt abbonemang. Och jag har mig själv att skylla.

Ska jag nu kasta mobilen i sjön för att vara säker på att inte hamna hos kronofogden kanske?

Hm.. tåls att övervägas iallafall.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är väl ändå abonnemang det absolut bästa vad gäller mobilbetalning!

danibanani sa...

Om man har jobb - ja. :)

Anonym sa...

eller extremt superdupermegasnälla föräldrar..

danibanani sa...

haha ja.. det också.:)

Unknown sa...

Tramig du är! Det är väl bara att säga "Nej"? Någonstans måste du ju ha sagt ja.

Dessutom gäller ångervecka i 14 dagar, så du kan väl fortfarande säga upp det?

Har du dels sagt ja och dels inte orkar säga upp det får du faktiskt skylla dig själv :-)

Anonym sa...

http://www.nix.nu/ <- finish them