tisdag 1 april 2008

en oväntad vändning.

Från att ha varit nedstämd och bitter över påsken, av olika anledningar, så har det helt plötsligt tagit en helt oväntad vändning. Jag hade mitt livs skönaste natts sömn inatt, och jag vaknade med ett strålande humör och kunde knappt bärga mig för att gå till skolan. I skolan fick vi dessutom pannkakor till lunch.. Helt fantastiskt dag än så länge helt enkelt! Senare hade jag en givande trumpetlektion och på kvällen repade jag gubbjazz med gubbarna i arosbig band. Jag fick så mycket beröm och uppmuntrande ord att jag nog aldrig kommer kunna flyta bort från mina rosa små moln. I övrigt blir jag mer eller mindre jagad av kvinnor från olika håll och jag har fått ett jobberbjudande och en färdig plats på folkhögskola. Jag är hel, jag är .. nöjd.. mitt liv är fantastiskt!!




April april, kära läsare. Klart som fan att inget av dethär skulle hända. Den sanna versionen är fölande:

Jag sov på tok för få timmar inatt, försov mig och kom till skolan 10minuter för sent, för att ha en lektion som började 8. Kom in i övningshuset (K-huset) för att lämna mina grejer i mitt skåp. Här började min inre kamp. En kamp mot demonerna. En rykande färsk gott vs. ont-historia!
Tänk er nu: storslagen film-musik i stil med pearl harbour & sagan om ringen.. På ena kullen står de goda, på andra kullen står de onda. En David vs. Goliat-kamp, där det lilla jag har kvar av ett gott samvetet alltså representerar:
"Sköt skolan och gå på lektionen!"
Och det onda representerar:
"idiot, skolan ger dig ingenting ändå".
Man skulle alltså kunna säga att mitt samvete fick en massiv sammandrabbning, och efter ca: 5 sekunder hade jag bestämt mig. Det hela slutade alltså med att jag gick och la mig på soffan i studion och sov 1½ timme.

Kvinnofronten verkar inte ens existera. Jag försöker iof inte ens.. Å andra sidan är jag inte snyggaste hockeylirarn i rinken, men.. jag blir ändå lite orolig. Äh. Jag saknar bekräftelsen och uppmärksamheten och allt sånt.

Vad mer? Jo just det, jag ska på SM i helgen och slåss om att hålla kvar titeln som sveriges bästa daniel, och på folkhögskole-sökningen på onsdag nästa vecka avgörs min framtid - om jag kommer krypa på knä för ett jobb på ICA någonstans för att ha råd att flytta hemifrån, om jag prostituerar mig på något annat sätt, eller om jag kommer in på folkhögskolan.

I denna saliga blandning av prestationsångest, stress & utmattning försöker jag nu härda ut med livet med en öl i handen och försöka se hur i helvete dethär kan leda livet till någonting värt och försöka se någon mening i att plugga nutida konst & ungdom&relation och alla andra hokus-pokus ämnen..
Jag ställer frågan ännu en gång. Hur ska jag få livet att vara meningsfullt?


Nu måste jag skynda mig, så det postas under 1 april. Allt annat vore ju fett kasst!

God natt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Citerat: om jag prostituerar mig på något annat sätt

Får man äran att bli första kund? Måste ju inte betyda intima stunder, kanske bara en pratstund! :))

Unknown sa...

om du öppnar ögonen liiiiite till, så ska du nog se att inte det mesta, men en liten del av det du just skrev ordnar sig :)
pussåkbuss

Anonym sa...

jag vet en som blir lite extra glad av din existens, men den människan är helt enkelt för blyg för att kunna erkänna det.