söndag 27 april 2008

Fortsättning och youtube-spekulationer

Precis som alla andra bloggare så misslyckades jag ju tydligen med att hålla det jag sagt. Det blev ingen uppdatering pga. bristande motivation att logga in på den här skitsidan. Det jag tänkte fylla på med var bara en liten nyhet om att min kissekatt har fått bebisar som alltså snart kommer börja gå mig på nerverna. Tre små odjur som ser ut som råttor för tillfället. En som dessutom har konstiga bakben så det ser ut som ett monster om när man bara ser bakfötterna och svansen.. ser ut som krabb-klor av något slag.

Såg och kollade runt lite på youtube idag, och fastnade framför roliga videos där folk i livesändning gör bort sig och börjar asflabba, och fastnade framförallt för en belgisk video där det är menat att det ska vara en seriös talkshow för folk som råkat illa ut i operationer. Första tjejen som ska berätta om operationerna bryter ihop, så nästa snubbe får ta över och bli utfrågad i talkshowen. Det visade sig då att han gjort en smärre operation i halsen, som i sin tur lett till att han förlorat sin röst, och permanent fått en nioårings röst. Karln som skulle leka Operah började asgarva och kunde inte behärska sig. Detta pågick i flera minuter, med vissa undantag. Små avbrott tillkom som i sin tur ledde till nya hysteriska skrattanfall såfort snubben med 9årings röst börjar prata..

Jag kan inte hjälpa det, men jag tycker synd om Karln som skulle leka Operah. Just för att han skrattar. Jag hade nog också börjat garva just för att han hade så hysteriskt rolig röst och för att det inte gick att ta hans problem på allvar.
Men jag tycker synd om Karl som skulle leka Operah för att han nu hängs ut som en taskig människa också. Känns ju som att om man har en nioårings röst kanske får skylla sig själv om man vill hänga ut sig själv i en talkshow. Känns ju inte som att hans röst och situation blir bättre för att han hänger sin stolthet och integritet på en skör tråd och visar upp sina problem offentligt. Hade han föväntat sig att han skulle bli mirakulöst botad och hyllad till skyarna för att han uppmärksammat ett relativt litet och obetydligt problem? Det är synd att han blev utskrattad i en tv-show, men såna program existerar för att vi, pöbeln, ska kunna få sitta och frottera oss framför TV'n och se med våra egna ögon hur rikskändisar och noname-nollor gör bort sig offentligt. Det kan vara behövligt att få ta ner rikskändisarna på jorden igen och äntligen få det bekräftat att dom inte bara är (i vissa fall) jäkligt bra på det dom gör, utan dom är också vanliga människor som kan göra snedsteg. Hursomhelst. Jag ville bara få sagt att folk som ställer upp i talkshows får skylla sig själva.


Nu till nästa fenomen. Amerikanska skolungdomar samlas typ 30pers på varje sida och slåss, filmar och lägger ut det på youtube och diverse andra äckel/vidrig/hej-jag-tror-jag-är-vampyr-sidor. Nu dyker det upp lite frågor..
1) Va i helvete lider människorna av och varför gör dom det? Jag menar, det är ju inte direkt en stilstudie i god kampteknik, utan det handlar ju trots allt oftast om skolknoddar som brottas och kramas vartannat.
2) Varför så många människor? Det verkar som att man träffas och stämmer träff på nån basketplan eller nåt.. Därefter bokar man in detta i kalendern, tid och datum, och sedemera dyker hela årskurserna upp för att delta eller heja på. Annat var det på min tid där man ändå gjorde upp någorlunda på plats.
2) Varför filma? Ja.. vem fan får äran? Är det kombatanterna, eller är det kameramannen? Är det för att hänga ut den förlorande sidan eller... vafan? Jag fattar inte!

Alltså, sammanfattningsvis: Det är ingen instruktionsvideo i självförsvar, det finns inget personligt och inte någon speciell anledning överhuvudtaget, det finns ingen prestige och.. hela grejen känns meningslös. Känns mest som att filma någon form av asperger-terapi eller nåt. Hursomhelst: Om ni hittar meningen med hela grejen så kan ni meddela mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

nu blir jag less. hade hoppats på lite sympati från någon som ser världen som jag, men ingen uppdatering alls! :(